رفتن به نوشته‌ها

تحقیق پردیس سینمایی و خانه سینما برای معماری – F006

تحقیق پردیس سینمایی و خانه سینما برای معماری

تحقیق-پردیس-سینمایی-و-خانه-سینما-برای-معماریتحقیق پردیس سینمایی و خانه سینما – برای معماری

بخشی از متن :
با توجه به نگرش پویای طرح و لازمه ایجاد روح تحرک و فعالیت در کلیه فضاهای آن و همچنین با توجه به مفهوم فرهنگ و هنر به عنوان دو عنصر پویا که عامل های زمانی و مکانی در آن ملحوظند و ریشه در تاریخ (نگاهی به گذشته) و حرکتی به سمت آینده در آن مطرح است معماری ما باید مکانی باشد که حرکت و تغییر را نشان دهد. 
لذا کانسپت اصلی کار بر اساس نوار های فیلم و نگاتیو شکل گرفت تا فرمی نمایانگر عملکرد در ذهن بیننده ایجاد نماید. سطوحی که در هم گره خورده و پیچ می خورند حرکت و تغییر فرهنگی را در تاریخ سینمای ایران نشان می دهند حرکتی از گذشته به سوی آینده مکانی که هم عملکرد داخلی و فعالیت هایش و هم حجم بیرونی و ظاهرش نشانه هایی از تغییر ، حرکت و تکامل به سوی آینده باشد.

فرمی پویا و سیال که از نقطه ای شروع به حرکت می کند و با بازنگری در فرمهای گذشته جاری می شود و به سوی آینده گام می نهد.
 دلوز معتقد است که در مورد مطالعات ریاضی در باره واریاسیون  باور ماده عوض شده است. 
این ماده جدید نزد دلوز ، دیگر با فضای قاب شده ارتباط ندارد ، بلکه یک مدولاسیون زمانی است که اشاره بر تغییر پیوسته دارد.

مبانی تفکر در این طراحی بر اساس ایجاد تحرک و جنب و جوش بصری با استفاده از خطوط سیالی است که دایما” در حال دگرگون شدن می باشند.

فیلسوف فرانسوی که برای اولین بار فلسفه فولدینگ را در معماری مطرح نمود (۱۹۷۲)
دگرگونی‌، تغییر، ناپایداری‌، بی‌ ثباتی‌،تغییرپذیری‌
 دانلود پروژه پردیس سینمایی: قبل از رادیو و تلویزیون، سنیما نقش خبری و اطلاع رسانی نیز بر عهده داشت که البته این نقش به دلیل مشکلات تکنیکی کار در سینما از قبیل دیر رسیدن خبر به مردم، عدم حضور دوربین در همه اجتماع و عدم گستردگی آن مانند تلویزیون نتوانست ادامه یابد و این وظیفه به وسیله رسانه‌های دیگر به حیات خود ادامه داده است. 
ولی فیلمهای مستند هنوز خریدارانی جدی از سطوح بالای فرهنگی و هنری و اجتماعی دارد.
هر نوع فیلمی ( از نوارهای خانگی گرفته تا پرفروشترین فیلمهای سینمایی ) صرف نظر از محتوا و سبکش دستکم یک سند است … بدین ترتیب می تواند چیزی را جاودانه کند . که اگر ثبت نمی شد از بین می رفت . 
فیلم به قوال کارگردان آلمانی « ویم وندروس » خود را از مصیبتی که چیزها به آن دچارند . یعنی از فنا شدن در امان است . ۳  نخستین تماشاگران از این پرده جادوئی که فیلم را رزانی می داشت ، یعنی جان دوباره یافتن آنچه که مرده بود شگفت زده می شدند . 
و به هیجان در می آمدند . مثل فیلم مسیخ که لازاروس را بیدار کرد . و آنچه که برای همیشه از دست رفته بود به زندگی باز می گرداند و مرز میان مرگ و زندگی را بطور غریبی مخدوش می کند .
بخشی از فهرست :

مقدمه
طرح  موضوع
-ضرورت موضوع
-اهداف پروژه
پیشگفتار
فصل اول  رساله پردیس سینمایی : کلیات – اهداف پروژه – ضرورت طرح موضوع
 ـ فرهنگ نمایش و نقش آن در ایران
 ـ شناخت سینما
– سینما چیست ؟
 ـ تاریخچه سینمای جهان
 ـ اختراع سینما
 ـ تاریخ سینمای ایران
ـ سینمای حال حاضر ایران
فصل دوم رساله پردیس سینمایی –  مفاهیم مرتبط با موضوع – مبانی نظری
رهیافتی نظری در بر عناصر سازنده فیلم و معماری
 نقش سینما در معماری ابتدا با معماری و سینما
      معماری در سینما
     معماری رسانه ایی
     سینما و تصویر ذهنی
      سینما و حرکت
      زبان و معنا
      زبان و سینما
     نشانه شناسی  
    سینما و زمان
     فضا و زمان
     فضا در معماری و سینمای امروزی
    معماری سینما
     سینما و کارکردهای اجتماعی
    سازمان سینما
 سینمای مستند
 وظایف رسانه ها
 لوکوربوزیه و فیلم
فصل سوم رساله پردیس سینمایی: ضوابط ساخت مجموعه های سینمایی
ـ ملزومات سینما در استاندادرهای آمریکایی
ـ موقعیت سایت
ـ مشخصات سالن سینما
ـ ظرفیت سالن
ـ شکل و اندازه تصویر پردازش شده
ـ پرده ها و تصویرپردازی
ـ لنزهای پردازش
ـ پوشش تصویر
ـ شیب کف و صندلی ها
ـ شیب کف سالن نمایش تصویر
ـ سالن های استراحت و سیرویس ها
ـ اتاق پردازش ( پروژکسیون ) ـ آپارت خانه
ـ انواع سالن (از لحاظ عملکردی )
    سالن سینما ـ تئاتر
    سالن چند منظوره
ـ مشخصات سالن
ـ نحوه انتظام صندلی ها در سالن
ـ ورودی ها و خروجی های سالن ها
ـ پرده نمایش فیلم
ـ ضوابط دید در سالن
ـ ضوابط شنوائی در سالن ها
ـ آکوستیک تالار و صحنه
ـ شیب ها و حجم سالن
ـ مواد آبسوربر ( جاذب صوت )
ـ انواع مواد آبسوربر
ـ مواد صد در صد آبسوربر :
ـ مواد آبسوربر با روکش مشبک :
ـ جذب صدا بوسیله حاضرین در سینما
ـ قاعده کلی  برای آکوستیک سالن
ـ اتاق جانبی سالن ها
ـ آپارات خانه
ـ هال انتظار
ـ ورودی سینما
ـ نتایج حاصل از مطالعات ضوابط طراحی
ـ خانه فیلم و سینما
ـ سالن نمایش اصلی
ـ سالن های نمایش فرعی
ـ بخش جنبی خانه فیلم و سینما
ـ فضاهای ورودی
ـ قسمت ویژه ( حراست )
ـ قسمت پذیرایی و رستوران
ـ آشپزخانه مجموعه
ـ انبار موا غذایی
ـ بارانداز آشپزخانه
فصل چهارم رساله – نمونه طرح های مشابه سالن سینما
      مجموعه سینما های UFA در سدن  
     پردیس سینمایی پارک ملت تهران
    مجتمع سینمایی آزادی
فصل پنجم رساله :انواع  استاندارد طراحی
 ضوابط ساخت مجموعه های سینمایی 
 ملزومات سینما در استاندارهای آمریکایی 
     موقعیت سایت
     مشخصات سالنهای سینما
     ظرفیت سالن
     شکل و اندازه تصویر پردازش شده
     پرده ها و تصویر پردازی
     لنزهای پردازش
     پوشش تصویر
     شیب کف و صندلی ها
     شیب کف سالن نمایش تصویر
     فاصله گذاری ردیف ها و راهروها
     پرده   
     روشنایی سالن
     گیشه بلیط   
     سالن های استراحت و سرویس ها
     اتاق پردازش
 برنامه ریزی طرح و احداث سینماهای به صرفه در ایران
 انواع سالن
 مشخصات سالن
 مشخصات راهروها
 نحوه انتظام صندلی ها در سالن
 ورودی ها و خروجی های سالن
 پرده نمایش فیلم 
 ضوابط دید در سالن
 ضوابط شنوایی در سا لن
 آکوستیک تالار و صحنه
 شیب ها و حجم سالن
 قاعده کلی
 انواع مواد آبسور
 جذب صدا بوسیله حاضرین در سینما
 قاعده کلی برای آکوستیک سالن
 ورودی سینما
 گیشه بلیت فروشی
 انبار و تأسیسات
بوفه و رستوران
فصل ششم پردیس سینمایی : برنامه فیزیکی طرح
     نتایج حاصل از مطالعات و ضوابط
    خانه فیلم و سینما
     سالن نمایش اصلی
     سالنهای نمایش فرعی
     بخش جنبی خانه فیلم و سینما
      فضای ورودی
     قسمت ویزه (حراست) 
    فهرست بخش های تشکیل دهنده خانه سینما و سطح زیر بنای آنها
    تأسیسات مرکزی
    پارکینگ ها
فصل هفتم رساله: ساختار فنی و اجرایی(سازه وتأسیسات)
منابع

دانلود فایل

پارس وی دی اس
منتشر شده در فایل های دانلودی