در این درس، مهارت پیش بینی کردن به عنوان یکی از مهارت های فرایندی علوم آموزش داده می شود. در واقع دانش آموزان با انجام فعالیت و آزمایش های جالب یاد می گیرند که بین پیش بینی کردن و حدس و گمان تفاوت وجود دارد. قابل ذکر است در درس مذکور مفهوم خاصی آموزش داده نمی شود و هدف کسب و تقویت مهارت پیش بینی کردن است. بر همین اساس دانش آموزان در یک بازی شرکت می کنند و در حین بازی آن چه را که مشاهده می کنند به یاد می سپارند، بیان می کنند یا یادداشت می کنند، سپس در یک گفت و گوی گروهی مشاهدات خود را برای سایر گروهها بازگو می کنند. این مشاهدات زمینه آموزش مهارت پیش بینی را فراهم می کنند. در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل ۶ صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد. اهداف درس: ✅ دانش آموز در مورد یک موضوع فرضیه سازی کند. ✅ دانش آموز خوب مشاهده و یادداشت برداری کند. ✅ دانش آموز در مورد مشاهدات خود آزمایشات لازم را انجام دهد. ✅ دانش آموز مشاهدات خود را بررسی کرده و به نتیجه …
توجه: شما برای دریافت این فایل از “ ایندکسی” خارج و وارد سایت فروشنده می شوید؛ از این رو مسئولیت کمّی و کیفی فایل خریداری شده بر عهده فروشنده خواهد بود.