دانلود فایل درسی و آموزشی

دانلود فایل درسی، مقاله، پایان نامه، پاورپوینت، تحقیق، درسی، کمک درسی، کسب درآمد، کنکور، دروس دانشگاه، دوره متوسطه و ابتدایی

بروزرسانی: ۱۴ خرداد ۱۴۰۳

با استفاده از کلمه کلیدی مناسب، فایل مورد نظر خود را بیابید.

تعداد فایل: 439165

تحقیق ملکول و اتم و ساختار آن

تحقیق ملکول و اتم و ساختار آن دانلود تحقیق با موضوع ملکول و اتم و ساختار آن ، در قالب WORD و در ۹ صفحه، قابل ویرایش. بخشی از متن تحقیق: از مدتها قبل ،انسان می داند که تمام مواد از ذرات بنیادی یا عناصر شیمیایی ساخته شده اند. از

تحقیق ملکول و اتم و ساختار آن

تحقیق-ملکول-و-اتم-و-ساختار-آن

دانلود  با موضوع ملکول و اتم و ساختار آن ،
در قالب word و در ۹ صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
از مدتها قبل ،انسان می داند که تمام مواد از ذرات بنیادی یا عناصر ایی ساخته شده اند. از میان این مواد،مثلاً می توان از اکسیژن ،گوگرد ،و آهن نام برد .
از مدتها قبل ،انسان می داند که تمام مواد از ذرات بنیادی یا عناصر شیمیایی ساخته شده اند. از میان این مواد،مثلاً می توان از اکسیژن ،گوگرد ،و آهن نام برد .کوچکترین ذره آهن ،یک اتم آهن و کوچکترین ذره گوگرد ،یک اتم گوگرد نامیده می شود . 
آهن خالص فقط دارای اتمهای آهن است و گوگرد خالصل نیز فقط اتمهای گوگرد دارد . اتمها جرمهای گوناگونی دارند .سبکترین آنها اتم هیدوژن است . 
اتمهای آهن بسیار سنگینتر از و اتمهای ‘اورانیم' از اتمهای آهن سنگینترند ،یعنی جرمشان بیشتر ایت .واژه اتم ،از بان یونانی گرفته شده و معنای آن در واقع ‘ناکسستنی' یا ‘تقسیم ناپذیر' است . 
امروزه ما می دانیم که امها را هم می توان به اجزاء کوچکتر تقسیم کرد.ولی به هر حال ،اگر مثلاً یک اتم آهن را درهم بشکنیم ،اجزاء شکسته شده ،و دیگر آهن نسیتند و خصوصیات آهن را ندارند به این دلیل است که در بسیاری از کتابهای شیمی تعریف زیر در باره واژه ‘اتم' آورده شده است : 
‘یک اتم کوچکترین سنگ بنای یک عنصرشیمیایی است که کلیه خصوصیات ویژه آن عنصر را دارا بوده و در صورت تقسیم آن به اجزاء کوچکتر ،این خصوصیات را از دست خواهد داد ‘. 
اتمها در مقایسه با کلیه چیزهایی که ما در معمولی خود با آنها برخورد می کنیم ،خیلی خیلی کوچک هستند .قطر یک اتم تقریباً سانتیمتر یا ۸ – ۱۰×۱ سانتیمتراست . با ذکر یک مثال می توان پی برد که اتمها چقدر کوچک هستند : 
برروی کره تقریباً ۵ میلیارد نفر زندگی می کنند. اگر هر نفر را یک اتم حساب کنیم و با این اتمها یک زنجیر بسازیم طول این زنجیر به زحمت ۵۰ سانتیمتر خواهد شد . 
مولکول چیست؟ اتمها می توانند برای ایجاد ذرات بزرگنر با یکدیگر پیوند پیدا کنند و به اصطلاح ‘مولکولها ‘ را تشکیل دهند.به عنوان مثال ،دو اتم اکسیژن با یکدیگر تشکیل یک مولکول اکسیژن را می دهند. در طبیعت اغلب اوقات اتفاق می افتد که امهای عناصر مختلف به صورت مولکول با یکدیگر اتحاد می یابند . 
یکی از معروفترین این اتحادها مولکول آب است . که ازیک اتم اکسیژن و دو اتم هیدوژن تشکیل شده است . یک مولکول آمونیاک ،یک اتم نیتروژن وسه اتم هیدوژن دارد . 
دانلود فایل

توجه: شما برای دریافت این فایل از “ ایندکسی ” خارج و وارد سایت فروشنده می شوید؛ از این رو مسئولیت کمّی و کیفی فایل خریداری شده بر عهده فروشنده خواهد بود.

www.novin.com