دانلود فایل درسی و آموزشی

دانلود فایل درسی، مقاله، پایان نامه، پاورپوینت، تحقیق، درسی، کمک درسی، کسب درآمد، کنکور، دروس دانشگاه، دوره متوسطه و ابتدایی

بروزرسانی: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

با استفاده از کلمه کلیدی مناسب، فایل مورد نظر خود را بیابید.

تعداد فایل: 438504

دانلود گزارش کارآموزی بانک اطلاعاتی برای سالن رنگ ایران‌خودرو – F017

دانلود گزارش کارآموزی بانک اطلاعاتی برای سالن رنگ ایران‌خودرو تاریخچه تأسیس ایران خودرو : شرکت سهامی عام کارخانجات صنعتی ایران خودرو با هدف انجام امور تولیدی و صنعتی برای تأسیس کارخانجات اتوبوس سازی و ساخت قطعات و لوازم مختلف اتومبیل و تولید محصولاتی از این قبیل در تاریخ ۲۷ مرداد

دانلود گزارش کارآموزی بانک اطلاعاتی برای سالن رنگ ایران‌خودرو

دانلود-گزارش-کارآموزی-بانک-اطلاعاتی-برای-سالن-رنگ-ایران‌خودرو

تاریخچه تأسیس ایران :

شرکت
ی عام کارخانجات صنعتی ایران خودرو با هدف انجام امور تولیدی و صنعتی
برای تأسیس کارخانجات اتوبوس سازی و ساخت قطعات و لوازم مختلف اتومبیل و
تولید محصولاتی از این قبیل در تاریخ ۲۷ مرداد ۱۳۴۱ با سرمایه تولید یکصد
میلیون ریال و تعداد یک هزار سهم یکهزار ریالی به ثبت رسید.در سال ۱۳۴۱
عملاً فعالیّت خود را با تولید اتوبوس آغاز کرد.

ایران
خودرو از اولین شرکتهایی بود که قانون گسترش مالکیت واحدهای تولیدی را به
نحو کامل اجرا کرد و ۴۹ درصد سهام آن به کارکنان و مردم واگذار شد.

براساس
اعلام سازمان مالی در مرداد ماه سال ۱۳۷۲ سرمایه شرکت بالغ بر ۵۷ میلیارد
ریال و تعداد سهام ۵۷ میلیارد سهم بوده است و کل سهام متعلق به سازمان
گسترش و نوسازی صنایع ایران است.

 

ساخت سواری :

براساس
پروانه مورخ ۲۵ اسفندماه سال ۱۳۴۴ وزارت (صنایع و معادن) به
کارخانجات صنعتی ایران ناسیونال (ایران خودرو فعلی) اجاره داده شد.در مورد
ساخت اتوبوس پیکان اقدام کند.

اجازه
تأسیس کارخانه ساخت اتومبیل سواری از نوع چهار سیلندر در تارخ ۲۰/۶/۱۳۵۶
به این شرکت داده شد.شرکت فوق سپس براساس قراردادی با کارخانه Lotus
انگلستان وابسته به گستره گرایسلر موفق به دریافت مجوز مونتاژ نوعی اتومبیل
« هیلمن هانتر » و ساخت آن در ایران به نام پیکان شد.

اولین
اتومیبل در سال ۱۳۴۶ ساخته شد.پیکان بود که در دو مدل « دولوکس » و «
کارلوکس » به بازار عرضه می شد.در این سال وانت پیکان و تاکسی هم به آن
اضافه شد.در سال ۱۳۵۰ و ۱۳۵۱ شش مدل پیکان تولید می شد : مولوکس، وانت،
کار، جوانان، تاکسی و اتوماتیک.

پس
از تعطیلی خطوط تولیدی شرکت تالبوت و لغو قرارداد بین آنان برای تأمین
قطعات قوای محرکه که در سال ۱۳۶۴ استمرار تولید پیکان در داخل کشور در
دستور کار قرار گرفت.

با
تولید پیکان ۱۶۰۰ عملکرد پیکان بهبود یافت و در مصرف سوخت آن به میزان ۳۰
درصد کاسته شد و قدرت خودرو نیز به میزان تقریبی ۲۰ درصد افزایش یافت: خط
تولید پیکان ۱۶۰۰ در تاریخ ۱۳/۹/۱۳۶۹ توسط ریاست جمهوری کشورمان افتتاح شد.

با
توجه به قدمت طراحی بدنه پیکان و خارج از رده بودن تکنولوژی ساخت آن و
نیاز شدید به سرمایه گذاری مجدد برای قالب های بدنه و تجهیزات مورد نیاز،
ایران خودرو تصمیم گرفت از سال ۱۳۶۸ « پژو ۴۰۵ » را در مدل های GLX , GL
تولید کند.

این
خودرو در سال ۱۹۸۷ میلادی با مدرنترین تکنولوژی آن زمان به عنوان جدیدترین
مدل توسط پژو به بازار عرضه شد و در سال ۱۹۸۸ میلادی به عنوان جدیدترین و
بهترین اتومبیل سال اروپا و همچنین به عنوان اتومبیل ی به آمریکا
انتخاب شد.

حط
جدید تولید پژو ۴۰۵ نیز در تاریخ ۱۳/۹/۱۳۶۹ توسط رئیس جمهور افتتاح شد.در
ادامه مطالعات لازم برای توسعه ساخت داخل ایران خودرو اقدام به خرید بخشی
از ماشین آلات تولیدی شرکت تالبوت کرد تا پس از بازسازی و راه اندازی از
آنها برای آموزش تکنولوژی نیروی انسانی، ارتقاء و تعمیق تکنولوژی خودروسازی
و فعالیت فنی مهندسی مربوطه در کارخانه های ایرانی تولید قطعات یدکی قوای
محرکه پیکان های موجود و تولید قطعات یدکی خودروهای آتی استفاده کند.

ساخت مینی بوس :

در
سال ۱۳۴۴ ساخت و تولید مینی بوس مدل ۳۰۹ و کرمر در مجتمع شمال شرکت آغاز
شد با به بازار آمدن مدل مینی بوس ۳۰۹ مرسدس بنز در اروپا در سال
۱۳۴۷.ایران ناسیونال (ایران خودرو فعلی) تولید مدل قدیمی مینی بوس را تعطیل
و مدل ۵۰۴ جدید را به بازار عرضه کرد.

محصول
جدید این کارخانه به نام مینی بوس ۳۰۹ سقف بلند تحت عنوان « سینما سیار »
طراحی در تاریخ ۳۰/۶/۱۳۶۹ راه اندازی و اولین نمونه آن تولید شد.

محصول
جدید کارخانه مینی بوس سازی به نام « کاروان پاک » به منظور ارائه در
هجدهمین نمایشگاه بین المللی تهران با استفاده از موتور و شاسی مینی بوس
۵۰۸ سقف بلند و در تاریخ ۱۶/۶ ۱۳۷۱ اولین نمونه آن تولید شد.

 

ساخت اتوبوس :

تولید
اتوبوس در این کارخانه، از سال ۱۳۴۲ با ساخت اتوبوس مدل بنز، تحت لیسانس
بنز آلمان آغاز شد.در سال ۱۳۴۹ با بهره برداری از خط جدید اتوبوس های مدل
۳۰۲ مرسدس بنز ظرفیت تولید به ۶ دستگاه در روز افزایش یافت.

به
منظور نوسازی کارخانه اتوبوس سازی و بهره گیری از تکنولوژی پیشرفته و برای
افزایش کیفیت و تعداد اتوبوس با استانداردهای جدید از سال ۱۳۶۱
افزایش تعداد اتوبوس زیر نظر سازمان مهندسی ایران خودرو در سالنی به مساحت
۴۸۰۰۰ متر مربع آغاز و سپس کارخانه با نظارت سازمان گسترش و نوسازی صنایع
ایران ادامه یافت.

به
علت قدیمی بودن اتوبوس های شهری تولید شده مطالعه و تحقیق اتوبوس شهری
جدید از سال ۱۳۶۷ با همکاری مرسدس بنز شروع شد و در نتیجه در نیمه دوم سال
۱۳۶۸، پس از یک و نیم سال مطالعه اولین نمونه آن در معرض دید نمایشگاهی
قرار گرفت.

 

کارخانه موتورسازی :

کارخانه
موتور سازی شرکت ایران خودرو با هدف ساخت موتور و سایر قطعات چدنی و
مونتاژ موتور ۱۷۲۵ , ۱۶۰۰ دو کاربراتور با سرعت ۲۵۹.۷ مترمربع به دو قسمت
ماشین شاپ و مونتاژ موتور به سال ۱۳۵۰ تأسیس شد.

تولید
قطعات شش گانه موتور پیکان ۱۶۰۰ در کارخانه ریخته گری و تراشکاری این
قطعات و مونتاژ آنها به همراه سایر قطعات در کارخانه ماشین شاپ در مهرماه
سال ۱۳۵۳ افتتاح و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، وضعیت مشابه تولید ادامه
داشت.از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۷ عمده فعالیت ها را تولید قطعات دفاعی تشکیل می
داد.

در اوایل سال ۱۳۷۰ برنامه چهارساله مجتمع موتورسازی در زمینه ساخت موتور پیکان ۱۶۰۰ به تصویب رسید و زمینه های اجرایی آن فراهم شد.

پس
در تعطیلی شرکت تالبوت، به علت عدم تأمین قطعات لازم خط مونتاژ این
کارخانه در سال ۱۳۶۹ متوقف شد.پس از توقف خط، برنامه کوتاه مدت به اجرا
درآمد.براساس این برنامه عمده فعالیت ها برتولید قطعات ششگانه چدنی قرار
گرفت.

پس
از انجام مطالعات فنی و اقتصادی در زمینه امکان پذیر نمودن خط مونتاژ
موتور پیکان برای مونتاژ موتور پژو ۴۰۵ در سال ۱۳۷۲ یک خط مونتاژ مکانیزه :
در کارخانه موتور سازی ایجاد شد.با این تجهیزات میزان خروج خط مونتاژ به
تعداد ۷۷ دستگاه موتور ۴۰۵ در یک شیفت ۱۲ ساعته همزمان با مونتاژ ۱۴۰
دستگاه ۱۶۰۰ افزایش یافت.

 

کارخانه لوازم تکمیلی و تزئینی :

این
کارخانه به نام کارخانه صندلی سازی در سال ۱۳۴۲ شروع به فعالیت کرد.این
کارخانه پس از تأسیس شرکت با خرید قیچی های برقی آلمانی در سال ۱۳۵۴ با هدف
تولید قطعات برش و پرس، خمی شاسی و بدنه سواری پیکان، مینی بوس، اتوبوس
فعالیت خود را آغاز کرد.پرس های کوچک پس از قیچی ها و نوارهای برقی نصب و
راه اندازه شد.با ورود قالبهای بدنه خودرو، نصب پرس که از سال های ۴۶-۱۳۴۵
شروع شده بود سرعت بیشتری به خود گرفت.

در
سال ۱۳۵۵ سالن جدیدی با پرس های مکانیکی سنگین و آلمانی و انگلیسی راه
اندازه شد.در حال حاضر کارخانه پرس و برش با حدود صدهزار مترمربع مساحت در
شمال شرکت ایران خودرو با بیش از ۸۰ دستگاه پرس ده تن ۱۶۰۰ تن در انواع
هیدرولیکی، مکانیکی، یک پایه، دو پایه، یک عمله و دو عمله و ۶۰ دستگاه
انواع قیچی، خم کن، نورد و چکش، به عنوان یکی از بزرگترین واحدهای پرس کاری
در ایران مشغول…

جزئیات محصول:

فرمت فایل: ورد word

قابل ویرایش:بله

تعداد صفحات:۴۲

توجـــــــــــــــــــه توجـــــــــــــــــه :

  • لطفا در وارد نمودن آدرس ایمیل دقت فرمایید (ابتدای ایمیل www ندارد)
  • پرداخت با استفاده از کلیه کارت های شتاب امکان پذیر است
  • لینک دانلود بلافاصله پس از پرداخت برای شما فعال شده و به ایمیل شما نیز ارسال میگردد

 

« این فایل با کیفیت بسیار مطلوب و مناسب، آماده خرید اینترنتی می‌باشد. »

دانلود فایل

توجه: شما برای دریافت این فایل از “ ایندکسی ” خارج و وارد سایت فروشنده می شوید؛ از این رو مسئولیت کمّی و کیفی فایل خریداری شده بر عهده فروشنده خواهد بود.

www.novin.com