دانلود فایل درسی و آموزشی

دانلود فایل درسی، مقاله، پایان نامه، پاورپوینت، تحقیق، درسی، کمک درسی، کسب درآمد، کنکور، دروس دانشگاه، دوره متوسطه و ابتدایی

بروزرسانی: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

با استفاده از کلمه کلیدی مناسب، فایل مورد نظر خود را بیابید.

تعداد فایل: 438607

گزارش نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها شرکت سهامی برق منطقه‌ ای مازندران و گلستان – F005

گزارش نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها شرکت سهامی برق منطقه‌ ای مازندران و گلستان فهرست مندرجات عنوان صفحه ۱ – مقدمه ‌‌‌‌‌‌……………………….. ۳ ۲ – ماده ۱ – تعریف نظام پیشنهادها ‌‌‌‌…………………. ۴ ۳ – ماده ۲ – اهداف نظام […]

گزارش نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها شرکت سهامی برق منطقه‌ ای مازندران و گلستان

گزارش-نظام-پذیرش-و-بررسی-پیشنهادها-شرکت-سهامی-برق-منطقه‌-ای-مازندران-و-گلستان

فهرست مندرجات 

عنوان                                     صفحه 
۱ – مقدمه ‌‌‌‌‌‌………………………..       ۳
۲ – ماده ۱ – تعریف نظام پیشنهادها ‌‌‌‌………………….       ۴
۳ – ماده ۲ – اهداف نظام پیشنهادها ‌‌‌‌………………….       ۴
۴ – ماده ۳ – گستره استقرار ‌‌…………………………… ‌‌..       ۵ 
۵ – ماده ۴ – تعاریف کلیدی ‌‌‌‌……………………………..        ۵
۶ – ماده ۵ – ارکان و تشکیلات اجرایی ‌‌‌‌…………….        ۶
۷ – ماده ۶ – موضوع و زمینه پیشنهاد‌‌‌‌…………………        ۱۲
۸ – ماده ۷ –  موارد خارج از چارچوب نظام پیشنهادها ‌‌………………………..         ۱۳
۹ – ماده ۸ – شرایط عمومی پذیرش پیشنهاد‌‌…… ‌‌        ۱۴
۱۰ – ماده ۹ – فرآیند اجرای کار ‌‌‌‌……………………….        ۱۵
۱۱ – ماده ۱۰ – چگونگی ارزیابی پیشنهادهای تصویب شده ‌‌……………..         ۱۷ 
۱۲ – ماده ۱۱ – پرداخت حق الزحمه کارشناسان و اعضای کمیته ‌‌…….         ۲۰ 
۱۳ – ماده ۱۲ – تقدیر نامه کتبی ‌‌‌‌………………………..      ۲۱
۱۴ – ماده ۱۳ – منابع مالی ‌‌‌‌‌‌.      ۲۱
۱۵ – ماده ۱۴ – نحوه بازنگری ‌‌‌‌…………………………        ۲۱
۱۶ – ماده ۱۵ – شاخص های اندازه گیری ‌‌‌‌……….        ۲۲
۱۷ – ماده ۱۶ – رضایت مندی کارکنان‌‌‌‌…………..         ۲۲
۱۸—ماده ۱۷ – مراجع تصویب آیین نامه ‌‌……………………………..          ۲۲
۱۹ –  پیوست ها شامل : ‌‌‌‌‌‌.          ۲۳
– آئین نامه داخلی کمیته مرکزی نظام پیشنهادها ‌‌…………………         ۲۴
– فرمهای اجرایی ‌‌‌‌……………………………..          ۲۶

 

ماده ۱ – تعریف نظام پیشنهادها

 

نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها بخشی از نظام جامع کیفیت T.Q.M است که به منظور ایجاد روحیه مشارکت فردی و گروهی در بین کارکنان و در راستای بهبود فرآیندها و افزایش بهره وری در سازمان استقرار می یابد.

به منظور اجرای هرچه بهتر و دقیق تر نظام پیشنهادها، کمیته هایی به همین نام با اهداف، ارکان، ضوابط و فرآیند مشروحه ذیل در شرکت منطقه ای مازندران تشکیل       می گردد.

 

ماده ۲ – اهداف نظام پیشنهادها

 

  1. ارج نهادن به شان و منزلت انسانی کارکنان و قابلیت های آنان در محیط کار و عینیت بخشیدن به مبانی فرهنگ ی مبنی بر تعالی انسانها.

۲ – فراهم نمودن زمینه تحقق اهداف و سیاستهای بنیادی کشور در جهت کاهش                 

    وابستگی و نیل به خودکفائی.

۳ – تقویت حس مسئولیت و ایجاد انگیزه در بکارگیری نیروی ابداع و ابتکار

   کارکنان و شکوفائی استعدادها.

ماده ۳ – گستره استقرار

 

این آئین نامه در تمامی سطوح سازمانی شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان نافذ بوده و کلیه ذینفعان [ کارکنان ، پیمانکاران ، مشتریان

ماده ۴ – تعاریف کلیدی

 

  • پیشنهاد : عبارت است از هر گونه ایده و راهکاری که باعث حل مشکل و بهبود در    فعالیت ها و فرآیندهای موجود ، ارائه خدمات و بطور کلی منجر به هر گونه بهبودی دروضعیت شرکت گردد .
  • وظیفه سازمانی : وظیفه ای است که عدم انجام آن

ماده ۵ – ارکان وتشکیلات اجرایی

الف ) – مدیر عامل

ب ) – کمیته مرکزی نظام پیشنهادها

ج ) _ کمیته های تخصصی نظام پیشنهادها

د ) _ مجری نظام پیشنهادها

ه ) _ دبیرخانه نظام پینشهادها

و ) _ گروه های کارشناسی

الف ) – مدیریت عامل :

مدیر عامل ، رئیس نظام پیشنهادها می باشند و وظایف ایشان در مقام ریاست این سیستم عبارت است از :

۱ رد یا تائید مصوبات کمیته مرکزی و کمیته های تخصصی نظام پیشنهادها

۲ انتصاب اعضای کمیته مرکزی و کمیته

تبصره ۱ – ریاست این کمیته بر عهده مدیر عامل بوده و مجری نظام مشارکت کارکنان         بعنوان دبیر اجرایی آن خواهد بود .

تبصره ۲ – این ترکیب تابع نمودار سازمانی شرکت بوده و هرگونه تغییر درسطوح معاونت ها و مدیریت های مستقل عینا درآن اعمال می شود .

تبصره ۳ – جلسات این کمیته بر اساس آئین

شرح وظایف کمیته مرکزی نظام پیشنهادها :

۱  تدوین و تبیین سیاست های کلی و راهبردی ، نگرش ها و جهت گیری اصلی سیستم پیشنهادها در مقاطع کوتاه مدت و بلند مدت .

۲ برنامه ریزی و سیاست گذاری کلی در زمینه آموزش و تبلیغات در جهت گسترش فرهنگ مشارکت .

ج ) کمیته های تخصصی نظام پیشنهادها و وظائف آنها

– به منظور بررسی پیشنهادهای واصله و همچنین بررسی گزارش اجرای پیشنهادهای مصوب و اتخاذ تصمیم در خصوص رد یا پذیرش آنها ، کمیته های تخصصی بشرح ذیل تشکیل می گردد .

۱ کمیته تخصصی فنی 

– این کمیته وظیفه بررسی پیشنهادهای مربوط به طرحهای شبکه انتقال ، فوق توزیع را بر عهده داشته و ترکیب آن عبارت است از :

– معاون بهره برداری رئیس کمیته

–  معاون برنامه ریزی و تحقیقات عضو

-کمیته تخصصی ICT

          این کمیته به منظور بررسی پیشنهادهای مربوط به سیستمهای یکپارچه، فن آوری اطلاعات وارتباطات ، ، نرم افزار، شبکه و سایر موارد مرتبط با IT و ICT شرکت با ترکیب ذیل تشکیل می گردد :

  • مشاور ICT مدیرعامل رئیس کمیته
  • مدیر دفتر فن آوری اطلاعات و ارتباطات نایب رئیس
  • مدیر دفتر دیسپاچینگ منطقه ای شمال – عضو
  • کارشناس مسئول سخت افزار و شبکه عضو
  • کارشناس مسئول نرم افزار – عضو
  • مجری نظام پیشنهادها عضو
  • دبیر کمیته های تخصصی نظام پیشنهادها

ریاست این کمیته بر عهده مشاور ICT مدیرعامل بوده و در غیاب ایشان مدیر

د ) دبیرخانه نظام پیشنهادها و شرح وظایف آن

نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها  دارای دبیرخانه مستقلی می باشد .

 مسئولیت اداره این دبیرخانه بر عهده مجری نظام پیشنهادها خواهد بود .

 

 

– شرح وظایف دبیرخانه نظام پیشنهادها

۱ راهنمائی پیشنهاددهندگان برای ارائه پیشنهادهای کامل ، کیفی و قابل اجرا .

۲ تشویق کارکنان به ارائه پیشنهاد .

۳ تسلط به موضوع پیشنهادها و تقویت روحیه تصویب پیشنهادها در کمیته .

۴ سرعت بخشیدن دراجرای مراحل نظام پیشنهادها و پیگیری مستمر در رفع مشکلات اجرائی آن .

۵ تبلیغات ، آموزش و اطلاع رسانی  به کارکنان و سایر فعالیت های فرهنگی مناسب بمنظور افزایش آگاهیهای

و ) وظایف و جایگاه کارشناسان بررسی کننده پیشنهادها

          این افراد از میان کارشناسان و مدیران خبره داخل سازمان و با همکاری معاونین ومدیران واحدهای مستقل و متناسب با موضوع پیشنهاد و رشته تحصیلی و تخصص علمی و اجرایی آنان از سوی دبیرخانه نظام پینشهادها انتخاب می شوند .

هر پیشنهاد حداکثر به ۳ کارشناس ارجاع می شود و آنان موظفند در مدت تعیین شده نظرات کارشناسی خود را به دبیرخانه ارسال نمایند .

درقبال خدمات مذکور ، حق الزحمه کارشناسی براساس

ه ۷ – موارد خارج از چارچوب نظام پیشنهادها

 

 

  1. شکایات
  2. درخواست هائی که به مدیریت مربوط می شود
  1. مواردی که جزو وظایف جاری فرد باشد مگر آنکه پیشنهاد برای تغییر در رویه انجام کار و در جهت بهبود بوده و یا وظیفه فراموش شده فرد باشد . [‍ بیش از یک سال بدون پیگیری و  بازخواست مسئولین مافوق رها شده باشد] .
  2. پیشنهادهای مربوط به سازماندهی پرسنل [ عزل و نصب کارکنان]
  3. تکرار مواردی که در گذشته حل شده یا در محل کار به اجرا گذاشته شده است.

 

 

ماده ۸ – شرایط عمومی پذیرش پیشنهاد

 

 

  1. پیشنهاد جدید بوده و جزو فعالیت های در حال انجام شرکت نباشد.
  2. پیشنهاد باید توجیه فنی ، اقتصادی ، کاربردی و یا کیفی داشته باشد.
  3. پیشنهاد بایستی قابلیت اجرا داشته باشد
  4. پیشنهاد باید قابل استفاده در شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان بوده و یا به نحوی به تجهیزات ای این شرکت و ارتقای سطح کیفی در صنعت برق کشور مرتبط باشد.
  5. پیشنهاد در قالب قرارداد کارشناسی و یا تحقیقاتی قبلا اجرا و یا تصویب نشده باشد.
  6. ایده های جدید و مناسبی که به هر دلیل قابلیت اجرایی نداشته باشند ، بعنوان ایده غیرقابل اجرا پذیرفته می شوند .

 

 

 

ماده ۹ – فرآیند اجرای کار

دانلود فایل

توجه: شما برای دریافت این فایل از “ ایندکسی ” خارج و وارد سایت فروشنده می شوید؛ از این رو مسئولیت کمّی و کیفی فایل خریداری شده بر عهده فروشنده خواهد بود.

www.novin.com