گزارش کاراموزی رشته عمران در شهرداری خدمات عمرانی و شهری در شهرداری در ۵۰ صفحه و بصورت ورد و قابل ویرایش قابل استفاده دانشجویان عمران و معماری و سایر رشته های مهندسی وابسته که دوره کاراموزی خود را در شهرداری و یا در پیمانکاری های وابسته به شهرداری در مورد خدمات عمرانی شهری مانند آسفالت کشی خیابان های سطح شهر جدول بندی معابر و میدان های شهری خط کشی خیابان ها و کلیه خدمات عمرانی شهری فعالیت داشته اند فایلی کاملا تخصصی که سعی شده به کلیه موارد ی که کاراموز در شهرداری با انها روبرو میشود بپردازد خلاصه فهرست مطالب به شرح ذیل فصل اول : آشنایی کلی با مکان کارآموزی.. ۱ تاریخچه سازمان. ۱ چارت سازمانی.. ۵ نوع خدمات… ۵ شرح مختصری از فرآیند آموزش… ۶ فصل دوم : ارزیابی سنجش های مرتبط با رشته علمی کارآموز. ۷ فصل سوم: آزمون آموخته ها و نتایج و پیشنهادات… ۱۰ ۳-۲ نحوه پیاده نمودن مسیر منحنی (قوس) ۱۳ ۳-۳ نحوه ساخت جداول بتنی.. ۱۶ ۳-۴ موارد کاربرد انواع جدول. ۲۰ ۳-۵ کانیو کتابی؛ ۲۱ ۳-۶ جوی؛ ۲۱ ۳-۷ نحوه پیاده نمودن ارتفاع پی کنی به کمک پروفیل طولی.. ۲۲ ۳-۸ نحوه اجرای جوی.. ۲۵ ۳-۹ نحوه اجرای کانیو. ۳۰ ۳-۱۰ وظایف ناظر در کارگاه (نحوه نوشتن گزارش کارگاه) ۳۰ ۳-۱۱ خیابان سازی (سواره روها) ۳۱ ۳-۱۱-۲ برداشت خاک نباتی.. ۳۲ ۳-۱۱-۳ آماده کردن بستر خیابان. ۳۲ ۳-۱۱-۴ روش اجرا ۳۳ ۳-۱۳روش اجرا ۳۶ ۳-۱۴ روش اجرا ۳۷ ۳-۱۵ کنترل کیفیت… ۳۹ ۳-۱۶ نحوه اجرا آسفالت… ۴۰ ۳-۱۷ پخش آسفالت… ۴۱ ۳-۱۸ پخش یا فینیشر. ۴۲ ۳-۱۹ نکات مهم آسفالت… ۴۳ ۳-۲۰ تراکم آسفالت… ۴۴ ۳-۲۱ غلطکهای فولادی.. ۴۴ ۳-۲۲ غلطکهای لاستیکی.. ۴۵ ۳-۲۳ کوبیدن آسفالت… ۴۵ ۳-۲۴ کنترل کیفیت… ۴۷ ۳-۲۵ کنترل عبور و مرور. ۴۸ عکسهای پروژه. ۴۹ در زیر قسمتی از متن اورده شده است همانطور که اشاره شد و با توجه به مدت کوتاه کارآموزی بنده در شهرداری و وسعت وظایف و کارهای عمرانی شهرداری لذا به طور خلاصه امور جاری در دست اقدام واحد عمران و شهرسازی که اجرای پروژه عمرانی روکش آسفالتهای فرسوده خیابان های اصلی و فرعی در سطح شهر و همچنین خدمات محوطه سازی – پیاده رو سازی – جدول کاری میپردازم. در اجرای جدول گذاری خیابان مانند دیگر کارهای ساختمانی نیاز به تخصص و مهارت خاص می باشد. تا بتوان در جاهای مختلف از نوع جدول متفاوت و مناسب با آن مکان بهره برد: عمده جدول گذاری خیابان ۱-جدول گذاری نهری ۲-جدول کاری کانیو ۳- جدول گذاری کتابی ۴- جدول گذاری تک اگر درحین گچ ریزی مسیر ، به مانعی مانند ملکی بر خورد نمودیم کافیست گچ ریزی را تا کنار ملک ادامه داده و ادامه مسیر گچ ریزی را از لبه دیگر ملک را مشخص کردن نقطه شروع مسیر از این لبه و از اکس جاده که قبلاً ریسمان کشی نمودهایم شروع نموده و ادامه دهیم. ۳-۲ نحوه پیاده نمودن مسیر منحنی (قوس) در هر جاییکه مسیر منحنی یا همان قوس وجود دارد راس قوس را با علامت IP به همراه مشخصاتی مانند: T – فاصله مستقیم بین نقطه شروع قوس (T) تا رأس قوس (IP) یا A تا D ؛ R- دایره ایکه قوس با شعاع R تشکیل میدهد؛ نحوه پیاده نمودن ارتفاع پی کنی به کمک پروفیل طولی قبل از آنکه به موضوع اصلی بپردازم یادآور میشوم که برای نمایش پستی وب لندی زمین در طول یک امتداد مانند مسیر راه یا مسیریک کانال و امثلهم برروی نقشه، صفجه قایم فرضی بر امتداد مورد نظر عبور میدهند به عبارت دیگر بر امتداد مورد نظر برش فرضی به زمین داده میشودکه اگر نیمرخ این برش را با مقیاس مشخثی برریو صفحه کاغذ رسم نمایند، تصویر مزبور که حاوی پستی و بلندیهای موجود میباشد به «پروفیل» موسوم است. پروفیل دو نوع است: پروفیل طولی که منطبق بر امتداد مسیر باشد؛ پروفیل عرضی که بر امتداد مسیر عمود است. در هر پروفیل متولی مشخصاتی مانند: خط زمین، خط پروژه ، ارتفاع مینا، ارتفاع پروژه، ارتفاع زمین ، شماره نقاط، فاصله از مبدا، فاصله بین نقاط، عمق خاک و شیب پروژه وجود دارد که برای پیاده نمودن ارتفاع پی کنی لازم است که ارتفاع جدول بتنی ، ضخامت بتن مگر، ضخامت مخلوط ریزی، ارتفاع زمین و ارتفاع پروژه را داشته باشیم که با معلوم بودن تمام موارد ذکرشده به راحتی میتوان ارتفاع پی کنی را به دست آورد. حال لازم است که به صورت یک مثال نحوه پیاده نمودن ارتفاع پی کنی را توضیح دهم: فرض میکنیم که در مثال قبل ارتفاع زمین نقطه T5 برابر ۸۴ ، ۹۸ مترو ارتفاع پروژه این نقطه برابر ۷۴ ، ۹۸ مترو ارتفاع جدول بتنی ۴۵ سانتیمتر، ضخامت بتن مگر ۱۰ سانتیمتر و ضخامت مخلوط ریزی ۱۵ سانتیمتر باشد و مقدار شیب از نقطه T5 تا نقطه T6 2 ، ۰ درصد منفی باشد (یعنی به ازای هر ۱۰ متر مقدار ۲ سانتیمتر باید عمق پی کنی وقتی به انتهای ۱۰ متر رسیدیم افت داشته باشد). نحوه اجرا آسفالت حمل آسفالت سرد یا کامیون کمپرسی انجام می شود. قبیل از پخش آسفالت پیش ساخته سرد باید یطح جاده از گرد و خاک و مواد خارجی کاملاً پاک و تمامی چالهها و ناهمواریها ترمیم و مرمت شوند. سطح جاده کاملاً با نیمرخ مورد نظر تطبیق یابد. پخش آسفاتل ی اگریدر یا فینیشر انجام میشود. ضخامت لایههای آسفالت سرد با توجه به اندازه ماکزیمم مصالح و نوع ماشین پخش کننده متفاوت میباشد. تراکم لایهها پس از پخش آسفالت صورت میگیرد. عمل تراکم به ترتیب با غلطک چرخ آهنی دو چرخ، غلطک چرخ آهنی به چرخ و در پایان با غلطک چرخ لاستیکی یا غلطک ویبره انجام می شود. لایهها باید به صورت یکنواخت و بدون ناهمواری باشند، میزان رواداری ناهمواریها درطول شمشه ۳ متری نباید در امتداد محور مسیر از ۵ میلیمتر و در امتداد عمود بر محور از ۸ میلیمتر تجاوز نماید.